NE Kanonski Teatri, Performansi i Audio-Vizuelne Forme koje sam pogledao u zadnjih par godina…

Standard

Nakupilo se dosta toga u zadnjih par godina da pochnem sa jednim mojim snimkom od pre par godina:

IMG_5397

“Otpadnik – muzička stereodrama za čoveka i mašinu”
multimedijalni muzički performans Autor: Primož Oberžan
SKC Aprilski Susreti 2014

„Znate li što nam se desilo u poslednjih 20 godina? Desilo nam se smeće! Ljudi su prodali svoje živote za gomile bezvrednog smeća na kredit! I sve ovo smeće kamioni dan za danom voze na moj otpad. Proučavanje otpadaka je arheologija ljudske gluposti modernog doba…”
Priča „Otpadnika” formirala se kroz život Primoža Oberžana koji već dve decenije stupa neobičnim stvaralačkim putem kao muzičar, filozof, pedagog i vođa kolektiva The Stroj. Otpadnik je njegov prvi pozorišno-muzički projekt koga je, kako sam kaže, pisao, konstruisao i komponovao poslednje dve godine.

Protagonista „Otpadnika”, profesor Franz Spielmann, kao bezposlen filozof naseli se na otpadu, gde počne da traga za neobičnim predmetima i otpadnim mašinama iz kojih izrađuje metamašine, odnosno strojeve za proizvodnju smisla.
„Otpadnik” je originalna kritika i refleksija potrošačkog društva, nabijena energičnim muzičkim kompozicijama na specialno izrađenih instrumentih autora, koji kroz predstavu u ulozi prof. Spielmanna na duhovit i beskompromisan način izlaže vlastitu životnu filozofiju – metamehaniku.

Tekst, muzika, performance, instrumentarij i svetlo: Primož Oberžan
Inace je clan i industrial kolektiva The Stroj https://en.wikipedia.org/wiki/The_Stroj

Dodacu jos jedan video Primoza Obrezana jer se ovde bolje vidi ta otpadna komponenta od koje je sastavio astavio svoj uredjaj za smisao 🙂 Vrlo zanimljiv mix analognog i digitalnog, nekako krece od post-apokaliptichnog steampunka ka nekim predelim industrial performansa poput konstrukcija i dekontrukcija Einsturzende Neubauten npr

Iste godine 2014e samo najesen (u okviru Festivala Novog Filma i Videa @ DKSG http://www.alternativefilmvideo.org) pogledao sam hrvatsku ekipu koja izvodi audio vizuelni performans tom prilikom nazvan “343rd DAY OF THE YEAR” by ALEN SINKAUZ – bass, low freq. noises, objects, fx NENAD SINKAUZ – guitar, knives, piezo pick ups, objects, vocals, fx IVAN MARUŠIĆ KLIF – live video act MIROSLAV PIŠKULIĆ – sound design

5016364

Day of the Year audiovizualni je projekt glazbenika Alena i Nenada Sinkauza, multimedijalnog umjetnika Ivana Marušića Klifa i oblikovatelja zvuka Miroslava Piškulića u kojem kroz improvizaciju istražuju i predstavljaju proces instantnog stvaranja jednosatne audio-vizualne kompozicije. Audio i video materijali su u stalnoj korelaciji. Video slike se dijelom generiraju iz zvučnih signala glazbenika, dok procesirani video signali povremeno postaju dio zvučne slike. Kontinuirana gradnja i nadogradnja glazbenog i vizualnog materijala na licu mjesta daje performansu dramatske obrise, a audiovizualne strukture poprimaju s vremenom neočekivane, u svakoj novoj izvedbi drugačije oblike.

Arhitektura prostora svojim izgledom i akustičkim karakteristikama uvelike uvjetuje ishod svake pojedine izvedbe. Zbog kompleksnog procesiranja gitara, mikrofona i pickupa, kao osnovnih izvora zvuka, svojstva razglasa i rezonantnost prostora postaju bitan segment ukupne zvučne slike. Video se bazira isključivo na živom materijalu s video kamera i audio reaktivnih analognih uređaja, pa izgled scene i dvorane postaju sastavni element ukupnog ugođaja.

S obzirom na jedinstvenost svakog performansa i ime projekta varira: redni broj u nazivu ukazuje na dan u godini kada se desila izvedba pojedinog performansa http://www.dayoftheyear.org

Moj snimak starim BlackBerry telefonom je skroman pa cu ulinkovati bolji

Na istoj manifestaciji, na Festivalu Novog Filma i Videa pogledao sam premijerno Expanded Cinema performans domaceg, beogradskog umetnika Incredible Boba “Peoplemetar” uz dodatni light, lasere i muzichki improve uzivo…

Beogradski medijski umetnik Izvanredni Bob završio je dugoočekivani eksperimentalni film “Peoplemeter” kojim predstavlja unutrašnji svet signala, frekvencija i impulsa koji pokreću digitalne medije. Sniman je video mikroskopom, endoskopom i drugim tehnikama. Direktor fotografije je Mikša Anđelić, montažer Nemanja Babić, dramaturg Nemanja Nikolić, dizajner zvuka Danijel Milošević, a dizajner robota Stefan Bočvarski.

PEOPLEMETER (Official Trailer) from Incredible Bob on Vimeo.

Boba kao fenomen sam posle dodatno dopunjavao na manifestaciji „Soft Control – umetnost, nauka i tehnološki nesvesno“ gde sam ponovo gledao Peoplemetar i njegove ranije radove fascinaciju glitchom i sl.

Osvrnucu se jos LIMIT – Live art festival izvođačkih umetnosti, koji predstavlja inovativne umetničke izraze koji pomeraju granice…
LIMIT FESTIVAL bira najbolje, nove, neobične, ali ne samo radikalne predstave, već one koje predstavljaju jednu školu, stil, umetnički pogled i princip. U fokusu našeg interesovanja je kako da srpskoj omladini pokazemo i priblizimo način razmišljanja, rada i stvaranja najmladjih izvodjačkih trupa iz čitavog sveta, ono što njihovi vršnjaci rade i ono što mogu i sami da stvaraju.

Nazalost posle treceg izdanja se ugasio kao inicijativa iako bi Beogradu bas trebalo da ima ovakav zimiski hepening Ukacio sam LIMIT na drugom izdanju gledao sam “Lutku na naduvavanje” i deo koncerta brace Sinakuz ali sam tek 3. LIMITu dolazio planirano i birao dogadjaje:

3 LIMIT će 23. novembra ugostiti Teatar Maska iz ljubljane koji će izvesti predstavu “Idemo svi!” (Gremo Vsi!) – muzičko-pozorišni projekat, u kojem su muzičari zapravo glumci, a na samom početku reditelj suočava saradnike sa sledećim obrascem: država je muzička grupa, stanovnik te države je muzičar, a migracija iz jedne zemlje u drugu je kao prelazak člana jednog benda u drugi.

LIMIT-Gremo-vsi

Dosta solidna lucidna predstava muzicki nastup koja mozda malo previshe secka i cepka narativni tok kad se ponovo upale svetla i opet krenu kreaciju iz pocetka…
Iznnad predivna slika dve zenske koje su vokali u predstavi nastupu, jedna je teshka punkerica napuklog glasa, dok je druga shkolovana operska pevachica 🙂

„Idemo svi” je angažovana muzička predstava koja govori o dilemi otići ili ostati u zemlji. Ona reflektira sve što su promene donele i nudi izbor između pasivnog posmatranja ili akcije. Predstava obiluje muzikom i ima harizmu rok koncerta, namenjena je prvenstveno mladima koji su zagledani u budućnost, ali i svima ostalima.

Kratka istorija plakanja predstavlja istraživanje u fenomenologiju suza koje se dotiče tema sećanja, emigracije i smrti. Kroz istoriju plakanje je povezivano za kulturnim koncepcijama roda, starosnog doba i društvene klase, i doživljavano kao zajednički neverbalni jezik preko koga komuniciramo složene i često protivurečne emocije. U zapadnim kulturama plakanje se uglavnom smatra intimnim i privatnim činom. Pokazivanje emocija u javnosti poseduje anti-socijalni karakter i označava slabost i nedostatak samokontrole.

Tek relativno skoro, sa pojavom reality televizije i kulture ispovedanja, privatna patnja postaje javni spektakl. Deljenje emocija sa milionima drugih ljudi je danas ne samo dozvoljeno, već se i podstiče kao oblik terapije i unosna masovna zabava.
U njenoj predstavi Kratka istorija plakanja Sanja Mitrović preispituje društvene i kulturne mehanizme povezane sa ispoljavanjem emocija. Suprotstavljajući lične iskaze sa ikoničnim scenama plakanja iz savremene kulture, i predstavljajući material prikupljen tokom istrazivačkih putovanja koz Balkan i Holandiju, ova ‘stand-up’ tragedija istražuje kako se emocije manifestuju u različitim situacijama, i zašto ih javno ispoljavamo.

Ova zena Sanja je bukvalno konstruisala zanr i preradila uobicajene stand up komedisjashke nastupe u stand up tragedy sa osvrtom na lichno pa na opshte na geografsko na medijsko Jedno veliko i lichno i savremeno, situaciono istrazivanje je napravila http://sanjamitrovic.com/?cat=4

Kako sam sedeo u prvom redu ovog eventa u jednom trenutku Sanja me je ponudila chashicom kajsijevache koju tokom performansa pije, pa smo nazdravili Prilichno jaka zestina ali kad se tok dalje razvijao ukap;irao sam da je to sredstvo potpuno opravdano! Zimus sam gledao jos jednu predstavu performans iz kuhinje Sanje Mitrovic “Ja se moje komunistichke proshlosti ne stidim” o odrastanju u rodnom Zrenjaninu tokom SFRJ kao i kasnije raspadanje ovog gradica u tranziciji…

Par mojih foki sa Kratke Istorije Plakanja za kraj

About ivanmilke

Multimedia/Transmedia Fungi, Nature, Mountaineering, Traveling... Few Good Movies: Zivot i Smrt Porno Bande, The Truman Show, Cidade de Deus, El día de la Bestia, Le locataire, All That Jazz, Amarcord, Carlston za Ognjenku, Angst, Dodesukaden, Eyes Wide Shut, The Idiots, Beogradski Fantom, Paranoia 1.0, Outsider, L'Appartement, Eraserhead, Cat People, Brazil, Zivi i Mrtvi,Waydowntown, Once Were Warriors, They Live, Sejtanov Ratnik, Being John Malkovich Die Blechtrommel, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, El Laberinto del Fauno, Naked Lunch, Streets of Fire, Vals Im Bashir,Akira Kurosawa's Dreams, Renaissance, Davitelj protiv davitelja, Gattaca, Hundstage, Пред дождот (Before the Rain), C'est arrivé près de chez vous, Fight Club, La science des rêves, Crash, Decko koji obecava, S1m0ne, A Clockwork Orange, La haine, Children of Men, City of Lost Children, Delicatessen, Hurlyburly...many more Nice Music: Zakir Hussain, Future Sound of London, Nusrat Fateh Ali Khan, Balkan Beat Box, Miladojka Youneed, MIA, Voivod, DJ Krush, The Midival Punditz, Celtic Frost, Nils Petter Molvaer, Meat Beat Manifesto, Bugge Wesseltoft, EKV, Anoushka Shankar, Swans, Fugazi, Aphex Twin, Godflesh, The Residents, Faze Action, Jane's Addiction, Fudge Tunnel, Omar Faruk Tekbilek,Royksopp, Laibach, Bebi Dol, Erykah Badu, Prti BeeGee, Róisín Murphy, Cold Cut,Borghesia, dZihan & Kamien...many more Great Books: Neuromancer, The Hidden Persuader, Simulacra and Simulation, Yoga Sutras of Patanjali, I AM THAT, Meetings with Remarkable Men, Philokalia, Nevidljiva Borba, The Posthuman Condition...many more

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s